Monday 9 July 2012

kata-kata penguat hati nan rapuh


"Allah menyayangi hamba-hambaNya dengan menurunkan musibah dan kepayahan namun Allah akan mencampakkan kesenangan di dalam hati manusia dan membiarkan mereka leka dengan dunia  tanda Allah memurkaiNya"

"Duhai hati, jika engkau mencintai dunia, engkau akan terlepas akhirat namun jika engkau mencintai akhirat, dunia akan datang kepadamu dengan mudahnya.“
"Aku baru sahaja menemui cinta abadiku. Aku mahu mencintai Rabbku. Di sini ku kecapi damai. Allah adalah segalanya"

"Ya Allah, hidup matiku hanyalah untukmu....bimbingiku kerana pasti aku tidak akan mampu untuk terus melangkah tanpa bantuanmu. Engkau Tuhan yang memiliki jiwaku. Setiap nafasku bergantung kepada belas ihsanmu. TanpaMu, aku akan mati. Ya Rabb, jika engkau tidak sudi lagi mengasihaniku, tiada siapa lagi yang mampu. Kasihanilah aku wahai Yang Maha Mengampuni.."



No comments:

Post a Comment