Wednesday 8 August 2012

ramadan 2012

assalamualaikum....apa kabar semua? da lama rasanya aku xupdate blog ni..rindu rasanya....fktor ak lama  xupdate adalah..MALAS!!! penyakit malas mmg susah nk buang jauh2....dan lumrah manusia kan...

tgk tajuk entry aku kali ni pasal ramadan....ramadan bulan yg paling mulia...bulan yg banyak pahala kalau rajin beribadah kpd MAHA PENCIPTA.....apa yg aku nk story kan kt cni...pasal diri aku sendiri...ak taip belog ni pd tarikh 9/8...klu ikutkan bulan puasa ni da berada di 10 MALAM TERAKHIR....mlm yg ramai org tgu nk mencari MALAM LAILATULQADAR...malam yg pahalanya berlipat ganda  kita dapat sekiranya kita istiqamah dlm apa pekara yg kita buat....

tapi aku layak ke utk merasa semua itu....layak ke aku utk terima bonus yg maha besar dari ALLAH....yg hnya datang  1kali setahun..dan mungkin jugak tiada lagi kesempatan utk aku merasai utk hari yg mendatang....sepanjang puasa ni..aku xpernah lagi buat terawih...astagfirullahhalazim...manusia jenis apa aku ni??aku yg sihat walafiat..tiada apa2 komitmen..hidup bujang...sepatutnya aku mampu utk merebut peluang yg begitu hebat bagi aku....tp knp ak xbuat.....selalu sja kita dengar..kalu dah masuk bulan puasa...semua jns setan jin iblis...diikat...apa lagi yg menghasut aku utk tidak melakukan ibadah kpdNYA....org boleh cakap .terawih tu sunat je..x buat xper....tp pahalanya amat besar disisi Allah....tp aku nie..kdg2 yg wajib pon aku boleh tersasar....hinakah aku disisiNYA....aku ada 1 jawapan yg berjaya menghasut diri aku utk jauh dengan Pencipta aku...iaitu NAFSU aku sendiri....aku tewas dgn nafsu ak sendiri...iman didada aku ibaratnya..cuma senipis kulit bawang....krn aku xmampu utk melawan....

aku sedih dgn keadaan diri aku ini.....sampai bila kehidupan aku akn terus begini..................jawapan hnya ada pada diri aku sendiri..dan aku sendiri perlu ada kekuatan utk mencari sinar bahagia diri ini dan ketenangan....aku mengaku..aku terlalu memikirkan soal duniawi sahaja....kejamnya aku...krn kehidupan yg lebih bahagia dan kekal abadi itu aku lupa...aku cuma ambil ringan...YA ALLAH....engkau maha pengampun....sinarila hatiku dengan iman yg indah..dan kukuh utk aku terus bertaqwa kpdMU....dan menuju ke jalan yg diredhai olehMU......

MOOD~~~~> Muhasabah diri >3


No comments:

Post a Comment